Stretching


Stretchen is een goede manier van met je lichaam omgaan. Mits je geen blessures hebt en het onder leiding van (ja daar ga ik weer) bevoegde docenten gebeurt. Er zijn vele oefeningen die rust, ruimte en flexibiliteit geven. Of alleen al de spanning eraf/eruit halen. Ik vind het zelf heel fijn om bijvoorbeeld yoga te beoefenen en met mij vele andere dansers en dansdocenten. Wij dansers zijn zo gewend om jaren achter elkaar de ochtend te beginnen met een split, dat als ik nu 3 dagen niets doe mijn lichaam echt roept om stretching. Dus voor dansers is yoga heel fijn. Maar ook daar doe ik mijn huiswerk en zoek, vraag/lees altijd de cv v/d docenten van desbetreffende yogaschool. En met ontspannen stretchen bereik je het meest. Je kunt niet zomaar in een spagaat gaan liggen. En, ‘ondersteboven gaan staan’ in de yogales (of waar dan ook) weiger ik. Ik let namelijk altijd op, oa op mijn nek, schouders, rug, etc. Stretchen is erg goed als het gaat om blessurepreventie. Men is soms gehaast en slaat gauw de warming up of cooling down over. Onverstandig. Met een goede warming up, cooling down en stretching voorkom je een hele hoop. Bedenk ook welke spieren je gaat gebruiken tijdens je training en hoeveel je daarvan vraagt/belast. Tien minuten tot een kwartier voor-en nazorg, dat is toch niet teveel gevraagd? Probeer vooruit te denken. En ja heren, bovenstaande geldt ook voor jullie!

Recente berichten


Romantisch Wenen 23 december 2013
Kosten openingsdans 29 november 2013
Een weekendje yoga 13 november 2013
Muziek 2013 28 oktober 2013
Stretching 15 oktober 2013
Jaja...Llafranc 30 september 2013
Extra 11 september 2013
Idee 26 augustus 2013
Internationale bruiloft 11 augustus 2013
B&B 28 juli 2013
Personal Dance Training 13 juli 2013
Trots 27 juni 2013
Openen 12 juni 2013
Gaan 27 mei 2013
Compliment 13 mei 2013
Rekening 29 april 2013
Tango 12 april 2013
Zeeland 29 maart 2013
Gemaakt 02 maart 2013
Inspiratie 15 februari 2013