Parijs is een feest

Altijd fijn om in Parijs te zijn. Zeker op Valentijnsdag. De stad van de liefde. En wat een verademing dat alles daar open is. Gewoon een café of restaurant binnenlopen, zonder al teveel gedoe. Mondkapje op, code laten zien, mondkapje af. Je hebt gewoon je vrijheid weer terug. Gelukkig is Nederland ook inmiddels zover. We gingen dit keer met de trein. Heerlijk. Drie uurtjes vanaf Schiphol. Geen uren van tevoren aanwezig hoeven zijn. Geen koffer check. Zitten, wifi aan en gaan. Tip: boek eerste klas, zit je net wat beter. En vergeet ook vooral niet om naar buiten te kijken! Bijkomend voordeel met de trein-> niet slecht voor de omgeving. In Parijs zaten we in een fijn hotel in een leuke buurt: https://www.hotelargenson.com/ Als je niet claustrofobisch bent, kun je in een piepklein liftje met rustgevende muziek naar je kamer. Anders heb je een gratis work out via de wenteltrap (:). Ontbijten doen we zelden in een hotel. Er zit meestal genoeg in de buurt. De eerste dag liepen we trouwens zo naar de Mona Lisa in ‘t Louvre. Er was bijna niemand. Prachtig. Uiteraard hebben we de Eiffeltoren, Seine en Sacré-Cœur ook gezien. Wat hadden we een geluk met het weer, zie ook foto hieronder. Je kunt in de avond heerlijk eten bij https://www.jjrestaurant.fr/  in de buurt van het bovengenoemde hotel.  Een andere avond zijn we naar een speciale show geweest met prachtige danseressen...Parijs is een feest (:). Na een aantal dagen de trein weer gepakt. Toen eindigde we in het schilderachtige Chamonix (-Mont-Blanc). Let op, je moet ook een stukje met de bus! Chamonix is een sprookje. ’s Avonds lekker eten & een wijntje en kijken naar de sneeuwvlokjes die naar beneden dwarrelen, met een romantische muziekje op de achtergrond. Wat wil je nog mee? Ik hou van de winter, maar als danseres mocht en mag ik niet skiën (en dat kan ik dus ook niet). Dus veel wandelen in de sneeuw en met een zonnetje op een terrasje theetje drinken. Hoe rustgevend. Een keer met de skilift naar boven geweest om van het uitzicht te genieten. Toen het slecht weer werd, gingen we naar Annecy. Maar toen we aankwamen liet de zon zich weer zien. Annecy is, ja hoe zal ik het zeggen.. liefde! (‘Anne, Si!’ (:)) Zie foto van-> De brug van de liefde. De eerste dag hebben we een stadswandeling gedaan, ook door het oude gedeelte. De tweede dag zijn we gaan fietsen, 40 km rond het meer van Annecy. En weer met de zon in ons gezicht. Heel fijn. De bonte avond zijn we gaan eten bij https://www.chezingalls.fr/ . Tip: wel even reserveren een aantal dagen van tevoren. De volgende dag met de trein richting Nederland met ’s avonds nog een keer een stop in Parijs en wel op 14-2-2022. Hoe kan het ook anders. Eigenlijk waren het 3 mini vakanties in 1 verdeeld over 14 dagen. Echt een aanrader in februari. Of welke maand dan ook!

Voor de goede orde, wij zijn geen reisbureau. Reizen is en blijft op eigen risico. Ook ontvangen wij geen vergoeding van bovengenoemde locaties.

Beauty&dance: Paris Beauty&dance: Moulin rouge Beauty&dance: Mont blanc Beauty&dance: Chamonix Beauty&dance: Her Beauty&dance: Amour Beauty&dance: Annecy Beauty&dance