Blogs

Hieronder vind je mijn blogs. Over mijn avonturen in de wereld van dans, kunst, onderwijs en bruiloften. Ook vind je tips mbt de honeymoon (leuke reizen) de openingsdans en jullie huwelijksfeest! Ik post maandelijks.

Klantrelatie


Laatst had ik de klantenservice van een organisatie aan de telefoon. Er was iets misgegaan mbt communicatie. Ik was uitgenodigd voor een cursus, maar de docent had dit niet doorgegeven waardoor ik helemaal niet op de lijst (met deelnemers) stond. Ik wees er vriendelijk en geduldig op dat ik natuurlijk niet verantwoordelijk ben voor de interne communicatie. Het antwoord was: ‘Dat kun jij vinden…’ Ik dacht: ‘ Ik zal mezelf toch nooit tegen een klant horen zeggen: ‘Dat kun jij vinden…’ Bovendien, van feedback wordt je bedrijf alleen maar beter. Ik wil zelf graag klantgericht werken en klantvriendelijk blijven. Ik vind het fijn om te weten hoe men de danslessen ervaart. Daarom bouw ik ook evaluatiemomenten in. De klant is koning. Neemt niet weg dat in een enkel geval de klant zo veel eisen heeft, dat ik er ook niet aan kan voldoen, maar dan probeer ik er wel eerst uit te komen. Heel veel gaat over communicatie. Het valt ook op dat aandacht, zorgvuldigheid, vriendelijkheid, verbinden, luisteren, overdragen, eerlijk zijn en leveren allemaal bijdragen. Klanten zijn over het algemeen niet onredelijk, maar kunnen dat wel worden als ze het gevoel hebben dat ze niet serieus genomen worden, er geen tijd voor ze is, of eea wordt afgeraffeld. Hoe vaak wordt er niet van alles toegezegd en beloofd door bedrijven? Bij BeautyenBeweging probeer ik duidelijk te zijn over waar mijn verantwoordelijkheid ligt (maar ook ophoudt). Een openingsdans-op-maat maak ik en leer ik aan. Met aandacht, voor-en nazorg en huiswerk tips. Echter, het veelvuldig (thuis) oefenen zal het bruidspaar zelf moeten doen. Het eindresultaat, daar zijn we dus uiteindelijk alle 3 verantwoordelijk voor. Gelukkig heb ik in Tokyo en NYC gewoond. Vooral in Tokyo is men heel servicegericht en klantvriendelijk en behandelt men de klant met respect, is mijn ervaring. Mooie voorbeelden heb ik daar opgedaan. Uiteindelijk is het bouwen aan de relatie winst. Hoe fijn is het dat een klant tevreden en vol zelfvertrouwen de (dans) vloer op gaat. Voor mij priceless.

Zie ook:

http://www.beautyenbeweging.nl/testimonials

 

Recente berichten


Coach 23 april 2024
Lapland 05 maart 2024
Klokkenluider 02 februari 2024
Weimar 20 december 2023
Ballerina 28 november 2023
Hey, Mister, DJ, 31 oktober 2023
Saint-Tropez 18 september 2023
All over the world 04 augustus 2023
Radio & Tv 03 juli 2023
Zelf 31 mei 2023
Mooi 01 mei 2023
Raak 21 maart 2023
Surprise party 20 februari 2023
Zwitserland 23 januari 2023
NRC 28 november 2022
Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat de website goed wordt weergegeven. Als u verder gaat op deze website stemt u hiermee in. Lees meer in de privacy policy.