Zondag 03 Februari 2019

Laatst had ik de klantenservice van een organisatie aan de telefoon. Er was iets misgegaan mbt communicatie. Ik was uitgenodigd voor een cursus, maar de docent had dit niet doorgegeven waardoor ik helemaal niet op de lijst (met deelnemers) stond. Ik wees er vriendelijk en geduldig op dat ik natuurlijk niet verantwoordelijk ben voor de interne communicatie. Het antwoord was: ‘Dat kun jij vinden…’ Ik dacht: ‘ Ik zal mezelf toch nooit tegen een klant horen zeggen: ‘Dat kun jij vinden…’ Bovendien, van feedback wordt je bedrijf alleen maar beter. Ik wil zelf graag klantgericht werken en klantvriendelijk blijven. Ik vind het fijn om te weten hoe men de danslessen ervaart. Daarom bouw ik ook evaluatiemomenten in. De klant is koning. Neemt niet weg dat in een enkel geval de klant zo veel eisen heeft, dat ik er ook niet aan kan voldoen, maar dan probeer ik er wel eerst uit te komen. Heel veel gaat over communicatie. Het valt ook op dat aandacht, zorgvuldigheid, vriendelijkheid, verbinden, luisteren, overdragen, eerlijk zijn en leveren allemaal bijdragen. Klanten zijn over het algemeen niet onredelijk, maar kunnen dat wel worden als ze het gevoel hebben dat ze niet serieus genomen worden, er geen tijd voor ze is, of eea wordt afgeraffeld. Hoe vaak wordt er niet van alles toegezegd en beloofd door bedrijven? Bij BeautyenBeweging probeer ik duidelijk te zijn over waar mijn verantwoordelijkheid ligt (maar ook ophoudt). Een openingsdans-op-maat maak ik en leer ik aan. Met aandacht, voor-en nazorg en huiswerk tips. Echter, het veelvuldig (thuis) oefenen zal het bruidspaar zelf moeten doen. Het eindresultaat, daar zijn we dus uiteindelijk alle 3 verantwoordelijk voor. Gelukkig heb ik in Tokyo en NYC gewoond. Vooral in Tokyo is men heel servicegericht en klantvriendelijk en behandelt men de klant met respect, is mijn ervaring. Mooie voorbeelden heb ik daar opgedaan. Uiteindelijk is het bouwen aan de relatie winst. Hoe fijn is het dat een klant tevreden en vol zelfvertrouwen de (dans) vloer op gaat. Voor mij priceless.

Zie ook:

http://www.beautyenbeweging.nl/testimonials
http://www.beautyenbeweging.nl/enquete

 

Zondag 20 Januari 2019

Leuk om te zien hoe de gasten kijken naar de openingsdans op de bruiloft. Ik kijk ook altijd hoe de uitvoering van de openingsdans-op-maat ontvangen wordt. Ik zie het publiek (vrienden en familie van het bruidspaar) vaak blij verrast kijken op een foto. Op het filmpje hoor ik ze joelen of hoor ik mensen zeggen:

Lees meer

Zaterdag 05 Januari 2019

We zijn net terug van 5 dagen Krakau. Wat fijn dat we daar Oud & Nieuw konden vieren. Het is een mooie oude stad met natuurlijk heel veel geschiedenis. Je kunt alles lopen, als je daarvan houdt tenminste. Begin op de Grote Markt bij de

Lees meer

Zondag 16 December 2018

Mijn favoriete tijd van het jaar komt er weer aan. De boom staat weer, de lichtjes gaan aan, er is een hoop gezelligheid en ik kijk terug op het jaar. Ik heb weer mooie testimonials, video’s, foto’s en bedankjes mogen ontvangen van tevreden bruidsparen.

Lees meer

Zaterdag 01 December 2018

Een goede fysio is goud waard. Maar voorkomen is beter dan genezen. Dat betekent verantwoord lesgeven als je iets overbrengt. Kennis en vaardigheden zijn dan niet weg te denken. Vragen naar blessures en weten wat je dan moet doen en laten is ook belangrijk. En als je niet op alles een antwoord hebt,

Lees meer

Recente berichten


Klantrelatie 03 februari 2019
Publiek 20 januari 2019
Krakau 05 januari 2019
Wonderful time 16 december 2018
Gedeelde verantwoordelijkheid 01 december 2018
Luxemburg 11 november 2018
Perfectie 16 oktober 2018
Sterren van de jaren '80 29 september 2018
Bewegend onderwijs 14 september 2018
Jurk 29 augustus 2018
Valencia 13 augustus 2018
DJ 31 juli 2018
Muziek en Dans 19 juli 2018
Real love 03 juli 2018
Yoga examen 17 juni 2018
Sprookje 31 mei 2018
Muziek 2018 deel 1 15 mei 2018
Werk 01 mei 2018
Artiest 17 april 2018
Voorjaar 02 april 2018
Vertrouwen 12 maart 2018
Dans 19 februari 2018
Kleur 03 februari 2018
Nieuw 16 januari 2018