Wijze les


Ik heb ooit van een acteerdocent gehoord: ‘Onderschat nooit je publiek.’ Een wijze les. Ik heb het altijd onthouden. En met publiek bedoel ik niet alleen de theaterbezoeker, maar ook klanten die een dienst afnemen. Als klant vind ik dat je best wat mag verwachten. Ik probeer mijn werk zo goed mogelijk uit te voeren. Ik ben voorbereid, op tijd, heb genoeg materiaal, ben duidelijk van tevoren, stuur reminders, geef huiswerkopdrachten (maar niet teveel) en breng mijn expertise & creativiteit mee. Daarom ben ik ook zo dankbaar voor de aanbevelingen op social en de testimonials op mijn site (binnenkort meer…). Zelf word ik nog weleens teleurgesteld. Zo boekte ik laatst een privé tour voor een uur bij het meest bekende museum van Amsterdam. Dat kostte wel wat, maar goed het was een cadeau. En wel voor iemand die 80 werd en er voor naar Amsterdam moest komen. Het werd een grote teleurstelling. Een gids die geen kunstgeschiedenis had gestudeerd maar? Veel herhaling, weinig kennis, het achterna lopen van een groep. Iemand die dus een beetje door de mand viel. Restitutie van ongeveer 25% kregen we wel terug, eerlijk is eerlijk. Daar konden we ergens een wijntje van gaan drinken. Maar aangezien het borrelplankje al €16 was, hielden we een er 1 biertje aan over (het blijft Amsterdam hè). Bovendien het was een cadeau geweest, het kostte een treinkaartje, een hoop tijd en energie- om nog maar te zwijgen over het mailcontact vooraf- dus eigenlijk vond ik de compensatie relatief mager. Maar om er nou nog een keer voor terug te komen, dat hoeft nou ook weer niet. Het plezier en het vertrouwen was (is) sowieso weg. Een week eerder kregen wij te maken een bepaalde' houding', omdat wij een wijntje terugstuurden in een goed aangeschreven restaurant in De Pijp. Vervolgens hoorde ik van collega’s dat ze van de week bij een verplichte cursus een uur hadden zitten wachten op de trainer, die onvoorbereid binnenkwam en ook nog eens de telefoon aan had staan. Ik verbaas me er echt over, dat je niet wilt leveren. Dat je genoegen neemt met je werk zo te doen en dat je zo snel tevreden bent met de uitvoering. Maar goed, dat zijn aannames. Misschien is er een andere reden. Alleen het blijft wel zakelijk. Als je betaalt of je geeft (verplicht) je kostbare tijd mag je ook iets verwachten!

Recente berichten


Sri Lanka 16 februari 2020
A big thank you 12 januari 2020
Dansstudio 22 december 2019
Teckels 04 december 2019
Wijze les 17 november 2019
Muziek 2019 deel 2 02 november 2019
Birthday 14 oktober 2019
Team 20 september 2019
By example 07 september 2019
Dansen in de toekomst 21 augustus 2019
Zuid-Afrika 03 augustus 2019
Dansfilm 11 juli 2019
Liefdessprookje 25 juni 2019
Muziek 2019 07 juni 2019
Song 23 mei 2019
Secret 05 mei 2019
Energie 22 april 2019
Zing en Dans 06 april 2019
Tempo 24 maart 2019
Recensies 09 maart 2019
Danslessen voor kids 24 februari 2019
Klantrelatie 03 februari 2019
Publiek 20 januari 2019
Krakau 05 januari 2019