Blogs

Hieronder vind je mijn blogs. Over mijn avonturen in de wereld van dans, kunst, onderwijs en bruiloften. Ook vind je tips mbt de honeymoon (leuke reizen) de openingsdans en jullie huwelijksfeest! Ik post maandelijks.

Wijze les


Ik heb ooit van een acteerdocent gehoord: ‘Onderschat nooit je publiek.’ Een wijze les. Ik heb het altijd onthouden. En met publiek bedoel ik niet alleen de theaterbezoeker, maar ook klanten die een dienst afnemen. Als klant vind ik dat je best wat mag verwachten. Ik probeer mijn werk zo goed mogelijk uit te voeren. Ik ben voorbereid, op tijd, heb genoeg materiaal, ben duidelijk van tevoren, stuur reminders, geef huiswerkopdrachten (maar niet teveel) en breng mijn expertise & creativiteit mee. Daarom ben ik ook zo dankbaar voor de aanbevelingen op social en de testimonials op mijn site (binnenkort meer…). Zelf word ik nog weleens teleurgesteld. Zo boekte ik laatst een privé tour voor een uur bij het meest bekende museum van Amsterdam. Dat kostte wel wat, maar goed het was een cadeau. En wel voor iemand die 80 werd en er voor naar Amsterdam moest komen. Het werd een grote teleurstelling. Een gids die geen kunstgeschiedenis had gestudeerd maar? Veel herhaling, weinig kennis, het achterna lopen van een groep. Iemand die dus een beetje door de mand viel. Restitutie van ongeveer 25% kregen we wel terug, eerlijk is eerlijk. Daar konden we ergens een wijntje van gaan drinken. Maar aangezien het borrelplankje al €16 was, hielden we een er 1 biertje aan over (het blijft Amsterdam hè). Bovendien het was een cadeau geweest, het kostte een treinkaartje, een hoop tijd en energie- om nog maar te zwijgen over het mailcontact vooraf- dus eigenlijk vond ik de compensatie relatief mager. Maar om er nou nog een keer voor terug te komen, dat hoeft nou ook weer niet. Het plezier en het vertrouwen was (is) sowieso weg. Een week eerder kregen wij te maken een bepaalde' houding', omdat wij een wijntje terugstuurden in een goed aangeschreven restaurant in De Pijp. Vervolgens hoorde ik van collega’s dat ze van de week bij een verplichte cursus een uur hadden zitten wachten op de trainer, die onvoorbereid binnenkwam en ook nog eens de telefoon aan had staan. Ik verbaas me er echt over, dat je niet wilt leveren. Dat je genoegen neemt met je werk zo te doen en dat je zo snel tevreden bent met de uitvoering. Maar goed, dat zijn aannames. Misschien is er een andere reden. Alleen het blijft wel zakelijk. Als je betaalt of je geeft (verplicht) je kostbare tijd mag je ook iets verwachten!

Recente berichten


Coach 23 april 2024
Lapland 05 maart 2024
Klokkenluider 02 februari 2024
Weimar 20 december 2023
Ballerina 28 november 2023
Hey, Mister, DJ, 31 oktober 2023
Saint-Tropez 18 september 2023
All over the world 04 augustus 2023
Radio & Tv 03 juli 2023
Zelf 31 mei 2023
Mooi 01 mei 2023
Raak 21 maart 2023
Surprise party 20 februari 2023
Zwitserland 23 januari 2023
NRC 28 november 2022
Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat de website goed wordt weergegeven. Als u verder gaat op deze website stemt u hiermee in. Lees meer in de privacy policy.