Klantrelatie


Laatst had ik de klantenservice van een organisatie aan de telefoon. Er was iets misgegaan mbt communicatie. Ik was uitgenodigd voor een cursus, maar de docent had dit niet doorgegeven waardoor ik helemaal niet op de lijst (met deelnemers) stond. Ik wees er vriendelijk en geduldig op dat ik natuurlijk niet verantwoordelijk ben voor de interne communicatie. Het antwoord was: ‘Dat kun jij vinden…’ Ik dacht: ‘ Ik zal mezelf toch nooit tegen een klant horen zeggen: ‘Dat kun jij vinden…’ Bovendien, van feedback wordt je bedrijf alleen maar beter. Ik wil zelf graag klantgericht werken en klantvriendelijk blijven. Ik vind het fijn om te weten hoe men de danslessen ervaart. Daarom bouw ik ook evaluatiemomenten in. De klant is koning. Neemt niet weg dat in een enkel geval de klant zo veel eisen heeft, dat ik er ook niet aan kan voldoen, maar dan probeer ik er wel eerst uit te komen. Heel veel gaat over communicatie. Het valt ook op dat aandacht, zorgvuldigheid, vriendelijkheid, verbinden, luisteren, overdragen, eerlijk zijn en leveren allemaal bijdragen. Klanten zijn over het algemeen niet onredelijk, maar kunnen dat wel worden als ze het gevoel hebben dat ze niet serieus genomen worden, er geen tijd voor ze is, of eea wordt afgeraffeld. Hoe vaak wordt er niet van alles toegezegd en beloofd door bedrijven? Bij BeautyenBeweging probeer ik duidelijk te zijn over waar mijn verantwoordelijkheid ligt (maar ook ophoudt). Een openingsdans-op-maat maak ik en leer ik aan. Met aandacht, voor-en nazorg en huiswerk tips. Echter, het veelvuldig (thuis) oefenen zal het bruidspaar zelf moeten doen. Het eindresultaat, daar zijn we dus uiteindelijk alle 3 verantwoordelijk voor. Gelukkig heb ik in Tokyo en NYC gewoond. Vooral in Tokyo is men heel servicegericht en klantvriendelijk en behandelt men de klant met respect, is mijn ervaring. Mooie voorbeelden heb ik daar opgedaan. Uiteindelijk is het bouwen aan de relatie winst. Hoe fijn is het dat een klant tevreden en vol zelfvertrouwen de (dans) vloer op gaat. Voor mij priceless.

Zie ook:

http://www.beautyenbeweging.nl/testimonials
http://www.beautyenbeweging.nl/enquete

 

Recente berichten


Dansen in de toekomst 21 augustus 2019
Zuid-Afrika 03 augustus 2019
Dansfilm 11 juli 2019
Liefdessprookje 25 juni 2019
Muziek 2019 07 juni 2019
Song 23 mei 2019
Secret 05 mei 2019
Energie 22 april 2019
Zing en Dans 06 april 2019
Tempo 24 maart 2019
Recensies 09 maart 2019
Danslessen voor kids 24 februari 2019
Klantrelatie 03 februari 2019
Publiek 20 januari 2019
Krakau 05 januari 2019